პროექტის
სახელი |
,,ესა, მესა,გავა ესა!“ |
პროექტის
ხანგრძლივობა |
1 კვირა(დეკემბერი) |
კათედრა |
ქართულის,საბაზო საფეხური |
სკოლა |
ზემო
ალვანის N1 საჯარო სკოლა |
კლასი |
VIII |
სსსმ
მოსწავლე |
2 |
თემა |
ტრადიციული თამაშები-საბავშვო თამაშები |
პროექტის
იდეა |
პროექტის იდეა გ.ლეონიძის მოთხრობის-,,მარიტას“ შესწავლისას
გაჩნდა. მოთხრობაში საუბარია ,,არიფანაზე“,მასზე საუბრისას მოსწავლეებმა გაიხსენეს
რამდენიმე თამაში და სურვილი გამოთქვეს უფრო მეტი გაეგოთ საქართველოს სხვადასხვა
კუთხეში ცნობილ სპორტულ და საბავშვო თამაშების შესახებ და შეძლებისდაგვარად მოეწყოთ
ინსცენირება |
პროექტის
მიზნები |
|
კავშირი
ე.ს.გ-სთან |
ქართ.საბ.12. სწავლის პროცესში გამოყენებული სტრატეგიების
გაცნობიერება, გაანალიზება და შეფასება მიზანშეწონილობისა და ეფექტურობის თვალსაზრისით. |
რესურსები |
ციფრული
საშუალებები,გამოკითხვა,თამაშებისთვის
საჭირო მასალა |
პროექტის
აქტუალობა |
ა)პასუხისმგებლობა; ბ) პროექტის იდეისა და შედეგების კავშირი სკოლის განვითარებასთან’ გ)მოსწავლეთა აკადემიურ პროგრესზე ორიენტირება; დ)მოსწავლეთა თანაბარი ჩართულობის გათვალისწინება; ე) თემთან თანამშრომლობა; |
პროექტის შედეგები |
მოძიებული და ინსცენირებული თამაშების შემდეგ მოსწავლეები
კიდევ ერთხელ გაიაზრებენ თუ რაოდენ მნიშვნელოვანია ტრადიციების გაფრთხილება,შენარჩუნება
და დაცვა მომავალი თაობებისთვის;გაიაზრებენ თითოეული მოქალაქის უდიდეს როლს ამ დიდ
საქმეში. |
საბოლოო
პროდუქტი |
პოსტერი,რომელშიც ასახული იქნება მოსწავლეთა საქმიანობა
და შედეგები |
პროექტის
ხელმძღვანელი |
ქართული
ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი-ს.აბალოიძე |
პროექტის სახელი
|
,,კალიგრაფიის კვალდაკვალ“ |
|
პროექტის ხანგრძლივობა |
1 თვე (ნოემბერ-დეკემბერი) |
|
კათედრა |
ქართულის საშუალი საფეხური |
|
სკოლა |
ზემო ალვანის N1 საჯარო
სკოლა |
|
კლასი |
XI |
|
სსსმ მოსწავლე |
- |
|
თემა |
ქართული ანბანი და მისი დამცველ-გამავრცელებლები
|
|
პროექტის იდეა
|
ქართული კალიგრაფია —გულისხმობს ქართული ენის წერის კალიგრაფიული ხელოვნებას მისი საკუთარი სამსახოვანი ქართული დამწერლობის მეშვეობით. საქართველოს გააჩნია მდიდარი კალიგრაფიული სკოლა და ტრადიცია რომელიც საუკუნეების განმავლობაში ჩამოყალიბდა. ქრისტიანობამ და ქართულზე ნათარგმნმა სასულიერო ლიტერატურამ უდიდესი როლი ითამაშა მის დახვეწაში. პროექტის
იდეა სწორედ ამაში მდგომარეობს -მოსწავლეებმა შეკრიბონ ცნობები ქართული კალიგრაფიის
ისტორიიდან და თანამედროვეობის სიახლეებთან ერთად წარმოადგინონ ფოტოებით გამდიდრებული
მასალა პრეზენტაციის სახით. |
|
პროექტის მიზნები |
·
კულტურული მემკვიდრეობის დაფასების და მასზე
ზრუნვის უნარი; ·
თანამედროვე რეალობის სივრცულ-დროით ჭრილში
გააზრებისა და ინტერპრეტირების უნარი; ·
ენის, როგორც შემეცნების, აზროვნების,
თვითგამოხატვისა და კომუნიკაციის საშუალების გამოყენების უნარი; ·
სამყაროს ესთეტიკური აღქმის უნარი;
|
|
კავშირი ე.ს.გ-სთან |
ქართ.
XI. 1.
ქართ.
XI. 2.
მოსწავლეს შეუძლია საჯარო გამოსვლების მოსმენა და კრიტიკულად შეფასება ქართ. XI. 2.
ქართ. XI. 13.
|
|
რესურსები |
ციფრული საშუალებები |
|
პროექტის აქტუალობა |
კავშირი დემოკრატიული კულტურის კომპეტენციებთან: ა) თანამშრომლობის უნარ-ჩვევები; ბ)პასუხისმგებლობა;
|
|
პროექტის შედეგები |
კულტურული
მემკვიდრეობის დაცვის ფარგლებში მოსწავლეები კიდევ ერთხელ დაინახავენ ქართული ანბანის
უნიკალურობას.გააცნობიერებენ მისი დაცვისა და დაფასების აუცილებლობას. |
|
საბოლოო პროდუქტი |
ელ.პრეზენტაცია |
|
პროექტის ხელმძღვანელი |
ქართული ენისა და
ლიტერატურის მასწავლებელი-ს.აბალოიძე |
|
N3
პროექტის სახელი
|
,,ყური მივუგდოთ ბუნებას“ |
პროექტის ხანგრძლივობა |
2 კვირა |
საგანი |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
სკოლა |
ზემო ალვანის N1 საჯარო სკოლა |
კლასი |
VI |
სსსმ მოსწავლე |
|
თემატური ბლოკი |
II თემატური
ბლოკი; ბუნებასთან ურთიერთობა;.
თემა: ადამიანი და ბუნება ·
რატომაა ბუნება შთაგონების წყარო პოეტებისთვის? ·
რატომ და როგორ უნდა მივაღწიოთ ჰარმონიას
ბუნებასთან? ·
რას გვასწავლის ადამიანისა და ბუნების
ურთიერთობაზე შექმნილი ტექსტები? ·
რამდენად დამეხმარება ადამიანისა და ბუნების
თემაზე შექმნილი ტექსტები ყოველდღიურ ცხოვრებაში?
|
საკითხავი მასალა |
რ.ინანიშვილის
მოთხრობა ,,მუხა“,ნეკერჩხლის წითელი ფოთოლი“ ვაჟა-ფშაველა-,,ია“, ,,ხმელი წიფელი“
|
მკვიდრო წარმოდგენები |
·
სხვადასხვა ავტორის, პერსონაჟის/ლირიკული გმირის დამოკიდებულებები
ბუნების მიმართ შეიძლება
განსხვავდებოდეს ერთმანეთისგან. ·
იმისათვის, რომ გამოვხატო ჩემი მოსაზრებები ბუნებაზე შექმნილ
ლიტერატურაზე, გამოვხატო პირადი დამოკიდებულება/მოსაზრებები ბუნებისა და ადამიანის
ურთიერთობაზე, შემიძლია გამოვიყენო საკუთარი გამოცდილება, ნასწავლი/ნაცნობი
ლიტერატურის, ცნებებისა და საკითხების
ცოდნა. |
პროექტის იდეა
|
პროექტი დაიგეგმა პრიორიტეტული თემის -გარემოს დაცვის
ფარგლებში საგნობრივ თემატურ ერთეულზე მუშაობისას.სასწავლო პროგრამაში შესული მასალის
გარდა,მოსწავლეებმა მოიძიეს ბუნების დაცვის,რისკების თემაზე შექმნილი ნაწარმოებები და უყურეს ფილმებს ???.მათ გააკეთეს
ჩანაწერები,რის საფუძველზე კლასში გაიმართა დისკუსია,რომლის დროსაც გამოიკვეთა რამდენიმე
მთავარი საკითხი-რა გვევალება და როგორ უნდა მივიღოთ მონაწილეობა ბუნების დაცვაში.საკუთარი
მოსაზრებები მოსწავლეებმა შემოქმედებითად გამოხატეს დიორამების საშუალებით,რომელიც
მიუძღვნეს დედამიწის დღეს. პარალელურად შეასრულეს კომპლექსური დავალება-მისწერეს
იმ ადამიანს წერილი,რომელიც უდიერად ეპყრობა ბუნებას.
|
პროექტის მიზნები |
•
•
•
მოსწავლეს განუვითარდეს
ურთიერთთანამშრომლობის,შემოქმედებითი მუშაობის,მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობის
და სამოქალაქო ჩართულობის უნარ-ჩვევები. |
კავშირი ე.ს.გ-სთან |
შეფასების
ინდიკატორები - მოსწავლემ უნდა შეძლოს: ·
მშობლიურ ქვეყნის
ბუნებაზე შექმნილი
ტექსტების შეფასება, მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა ·
მშობლიურ ქვეყანაზე
საკუთარი მოსაზრებების/დამოკიდებულებების გაზიარების მიზნით
ტექსტების შედგენა ნასწავლი ენობრივი საშუალებების გამოყენებით |
რესურსები |
სხვადასხვა სახის
თვალსაჩინოება -შესაბამისი თემის ირგვლივ მოძიებული მასალა
|
პროექტის აქტუალობა |
მოსწავლემ უნდა გაიაზროს მდგრადი განვითარების
მნიშვნელობა, ჩამოუყალიბდეს სწორი დამოკიდებულება გარემოს მიმართ, გაუჩნდეს გარემოს
დაცვასა და მის აღდგენასთან დაკავშირებულ ღონისძიებებში მონაწილეობის მიღების სურვილი;
|
პროექტის შედეგები |
·
პროექტი ხელს შეუწყობს
მდგრადი განვითარების პრინციპების დანერგვას გარემოსდაცვით კონტექსტზე დაფუძნებით. ·
აქტივობის/დავალების ღირებულების განსაზღვრით
- მოსწავლე დაინახავს
რას შესძენს
აქტივობის შესრულება, რა პიროვნულ თუ სოციალურ სარგებელს მოუტანს მას;
|
აქტივობები პროექტის მსვლელობისას |
1.
ტექსტების წაკითხვა 2.
ფილმების მოძიება ნახვა 3.
დისკუსია 4.
დიორამებზე მუშაობა 5.
შედეგების ასახვა კომპლექსურ დავალებაში |
საბოლოო პროდუქტი |
დიორამა,კომპლექსური
დავალება |
პროექტის ხელმძღვანელი |
ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი-ს.აბალოიძე |
N4
პროექტის სახელი
|
‘’ლექსებით შემოვივლი საქართველოს“ |
პროექტის ხანგრძლივობა |
2 -3 კვირა |
საგანი |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
სკოლა |
ზემო ალვანის N1 საჯარო სკოლა |
კლასი |
VIII |
სსსმ მოსწავლე |
2 (შეძლებენ
შესაბამისი მასალის მოძიებას,დისკუსიაში ჩართვას,საკუთარი თვალსაზრისის გამოხატვას) |
თემატური ბლოკი |
II თემატური
ბლოკი; ბუნებასთან ურთიერთობა;.
თემა: ადამიანი და ბუნება ·
რატომაა ბუნება შთაგონების წყარო პოეტებისთვის? ·
რატომ და როგორ უნდა მივაღწიოთ ჰარმონიას
ბუნებასთან? ·
რას გვასწავლის ადამიანისა და ბუნების
ურთიერთობაზე შექმნილი ტექსტები? ·
რამდენად დამეხმარება ადამიანისა და ბუნების
თემაზე შექმნილი ტექსტები ყოველდღიურ ცხოვრებაში?
|
საკითხავი მასალა |
ქართველი
პოეტების შემოქმედება |
მკვიდრო წარმოდგენები |
·
სხვადასხვა ავტორის, პერსონაჟის/ლირიკული გმირის დამოკიდებულებები
ბუნების მიმართ შეიძლება
განსხვავდებოდეს ერთმანეთისგან. ·
იმისათვის, რომ გამოვხატო ჩემი მოსაზრებები ბუნებაზე შექმნილ
ლიტერატურაზე, გამოვხატო პირადი დამოკიდებულება/მოსაზრებები ბუნებისა და ადამიანის
ურთიერთობაზე, შემიძლია გამოვიყენო საკუთარი გამოცდილება, ნასწავლი/ნაცნობი
ლიტერატურის, ცნებებისა და საკითხების
ცოდნა. |
პროექტის იდეა
|
პროექტი დაიგეგმა პრიორიტეტული თემის -გარემოს დაცვის
ფარგლებში საგნობრივ თემატურ ერთეულზე მუშაობისას (,,ნაცნობი ადგილები“)-ლექსებით
,,შემოეარათ“ საქართველო, ეს მოგზაურობა გადაეტანათ რუკაზე,შთაბეჭდილებები და გზავნილები
კი გადმოეცათ თხზულების (ესეს,გზავნილის) სახით.
|
პროექტის მიზნები |
•
•
•
მოსწავლეს განუვითარდეს
ურთიერთთანამშრომლობის,შემოქმედებითი მუშაობის,მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობის
და სამოქალაქო ჩართულობის უნარ-ჩვევები. |
კავშირი ე.ს.გ-სთან |
შეფასების
ინდიკატორები - მოსწავლემ უნდა შეძლოს: ·
მშობლიურ ქვეყნის
ბუნებაზე შექმნილი
ტექსტების შეფასება, მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა (ქართ.საბ. 7, 9, 10, 11); ·
მშობლიურ ქვეყანაზე
საკუთარი მოსაზრებების/დამოკიდებულებების გაზიარების მიზნით
ტექსტების შედგენა ნასწავლი ენობრივი საშუალებების გამოყენებით (ქართ.საბ. 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11); |
რესურსები |
სხვადასხვა სახის
თვალსაჩინოება -შესაბამისი თემის ირგვლივ მოძიებული მასალა
|
პროექტის აქტუალობა |
მოსწავლემ უნდა გაიაზროს მდგრადი განვითარების
მნიშვნელობა, ჩამოუყალიბდეს სწორი დამოკიდებულება გარემოს მიმართ, გაუჩნდეს გარემოს
დაცვასა და მის აღდგენასთან დაკავშირებულ ღონისძიებებში მონაწილეობის მიღების სურვილი;
|
პროექტის შედეგები |
·
პროექტი ხელს შეუწყობს
მდგრადი განვითარების პრინციპების დანერგვას გარემოსდაცვით კონტექსტზე დაფუძნებით. ·
აქტივობის/დავალების ღირებულების განსაზღვრით
- მოსწავლე დაინახავს
რას შესძენს
აქტივობის შესრულება, რა პიროვნულ თუ სოციალურ სარგებელს მოუტანს მას;
|
აქტივობები პროექტის მსვლელობისას |
1.
საქართველოს კუთხეებზე შექმნილი ლექსების
მოძიება; 2.
ტროპის სახეებზე მუშაობა.(ჯგუფებში მიზნობრივი
ამონარიდების შერჩევა) 3.
ამონარიდების რუკაზე განთავსება 4.
მცირე პრეზენტაციის მოწყობა 5.
შედეგების ასახვა ესეში |
საბოლოო პროდუქტი |
მოსწავლეებმა
საქართველოს ყველა კუთხის შესახებ მოიძიეს ლექსები,შეარჩიეს მიზნობრივად ტაეპები
და განათავსეს პოსტერზე-,,ლექსებით შემოვივლი საქართველოს",შთაბეჭდილებები
კი გამოხატეს წერით დავალებაში |
პროექტის ხელმძღვანელი |
ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი-ს.აბალოიძე |
No comments:
Post a Comment