გაკვეთილის გეგმა



გაკვეთილი
საგანი
ქართული ენა და ლიტერატურა
კლასი
VIII
მასწავლებელი
სოფიკო აბალოიძე
მოსწავლეთა პროფილი(რაოდენობა)
17
გაკვეთილის თემა
განკერძოებული სიტყვები და გამოთქმები(ჩართული,დანართი,მიმართვა,განსაზღვრება და გარემოება)დასკვნითი გაკვეთილი
სტანდარტი
ე.ს.გ.(ინდიკატორი)
ქართ.VIII .3.მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობის ძირითადი ენობრივი მახასიათებლების ამოცნობა და გამოყენება.
ქართ.VIII.5.მოსწავლეს შეუძლია გაიაზროს,გააანალიზოს და შეაფასოს ტექსტები(მხატვრული და არამხატვრული),რომლებიც შეიცავს გარკვეულ თვალსაზრისს ან მსჯელობას კონკრეტულ საკითხზე.
ქართ.VIII.12.მოსწავლეს შეუძლია ენობრივ-გრამატიკული სტრუქტურებისა და ხერხების მართებულად გამოყენება სხვადასხვა სახის ტექსტების შესაქმნელად.
სასწავლო მიზნები

·         თეორიული ინფორმაციის შესწავლის შემდეგ მოსწავლემ შეძლოს დამოუკიდებლად მუშაობა
·          დაიცვას მართლწერის ნორმები
·         ააგოს გრამატიკული თვალსაზრისით მართებული სიტყვათფორმები
·         შეთხზას მიზნობრივი ტექსტი

აქტუალობა
მოსწავლეები შეძლებენ ნასწავლი მასალა გამოიყენონ მართებულად მიზნობრივ ტექსტში
მოსწავლეთა წინარე ცოდნა
მოსწავლეები ფლობენ ინფორმაციასსიტყვათა განკერძოებაზე,იცნობენ მართლწერის ნორმებს,ახდენენ დაკვირვებას მხატვრულ სახეებზე.
აქტივობის განსახორციელებელი
მეთოდები
გონებრივი იერიში,კითხვათა ჯაჭვი,საკლასოსამუშაო- სლაიდ შოუშესრულებული power point-ში
გაკვეთილის მსვლელობა
გამოწვევის ფაზა:
აქტვ: N1გაკვეთილის თემის,მიზნის,ქცევისწესების,შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა.(5წთ)
აქტვ.N2:წინარე ცოდნის გასააქტიურებელიკითხვებისდასმა.(6წთ)
·         როგორ სიტყვებს და გამოთქმებს ეწოდება განკერძოებული?
·         რამდენი სახის განკერძოებას ვიცნობთ?
·         განკერძოებულ წევრებთან სასვენ ნიშნებთან დაკავშირებით რომელ აუცილებელ პირობას ვითვალისწინებთ?
წვდომის ფაზა:
აქტვ.N3 მასწავლებელი აძლევს მოსწავლეებს დავალებასpower point-ში შექმნილ სლაიდ შოუს საშუალებით.მათ გადაშლილი აქვთ რვეულები და ნუმერაციის მიხედვით იწერენ პასუხებს.მოსწავლეები მუშაობენ წყვილებში.
 დროის ლიმიტის ამოწურვის შემდეგ ხდება შედეგების შემოწმება და თან სწორი პასუხების power point-ის ეფექტების საშუალებით ჩვენება( 25წთ)
რეფლექსია
მოსწავლეები აფასებენ გაკვეთილის აქტუალობას,ეძებენმუშაობისს გაუმჯობესების გზებს და ავსებენ თვითშეფასების ცხრილს;
აქტვ.N4
რა გავაკეთე დღეს

როგორ გავაკეთე

ვისთან ერთად ვიმუშავე

რა გავაკეთე კარგად

რა მინდა უკეთ გავაკეთო

                                                                                              (7წთ)
აქტვ.N5 საშინაო დავალება:გამოიყენონ შესწავლილი მასალა და შეთხზან მიზნობრივი საინფორმაციო ტექსტი (2წთ)
მუშაობის ფორმა
ინდივიდუალური,წყვილებში
შეფასება
განმავითარებელი:საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობა,დაკვირვება,განზოგადება.
განმსაზღვრელი:სიტყვების გრამატიკულად მიზანშეწონილად გამოყენება,კითხვა-პასუხი.მიზეზ-შედეგობრიობის დადგენის ხარისხი.
სასწავლო რესურსი
დაფა,ცარცი.თაბახის ფურცელი.power point-ში შექმნილი სლაიდ შოუ,თვითშეფასების ცხრილი.
მისაღწევი შედეგი
მოსწავლეებმა შეძლეს შესწავლილი მასალის ანალიზი არასტანდარტული დავალებების შესრულებით.გამოიტანეს ლოგიკური დასკვნები და გამოხატეს მზაობა მიზნობრივი ტექსტის შესაქმნელად.

No comments:

Post a Comment